وظايف جوانان در زمان انتظار
 
علوم غریبه
یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 15:35 ::  نويسنده : ققنوس       

 

وظايف جوانان در زمان انتظار
وظايف جوانان در زمان انتظار با توجه به شبهات و كجروي هاي موجود
يمان تمّار مي گويد: نزد امام صادق عليه السلام نشسته بوديم كه به ما فرمود، صاحب الامرغيبتي خواهد داشت كه اگر كسي بخواهد در آن دوره ديندار بماند سخت در مشقت و در معرض مشكلات است و سپس فرمود: صاحب الامر غيبتي دارد و بنده خدا براي حفظ دينش بايد تقواي الهي را پيشه كند و دو دستي به دين بچسبد.
يونس بن يعقوب از معتمدانش از امام صادق عليه السلام نقل مي كند و فرمود؛ درچه حالي به سر خواهيد برد در روزگاري كه امامتان را نشناسيد؟ به آن حضرت عرض شد اگر چنين شد چه بايد كرد؟ فرمودند: از دستورات امام سابق پيروي كنيد تا وقتي خداوند او را ظاهر كند.


عبد الله سنان از امام صادق علیه السلام نقل مي كند كه، امام صادق عليه السلام فرمود: شبهه اي دامنتان را خواهد گرفت و به حيرتي دچار خواهيد شد. نشانه هدايت و امام و راهبرتان ديده نخواهد شد و در آن هنگام بر كسي كه مانند غريق نا اميد از همه جا، دست دعا به درگاه پروردگار بردارد كسي ديگري نجات نخواهد يافت. عرض كردم دعاء غريق چگونه است؟ فرمود: غريق مي گويد: يا الله يا رحمن يا مقلب القلوب ثبت قلبي علي دينك.
يونس بن عبد الرحمن مي گويد: حضرت موسي بن جعفر عليه السلام فرمود: خوشا بحال آن عده از شيعيان ما كه در دوره غيبت قائم ما، به محبت ما چنگ انداخته و بر ولايت ما و بيزاري از دشمنانمان استوارند، آن ها از ما هستند و ما از آن ها هستيم. آن ها به امامت ما خشنودند و ما از شيعه بودن آن ها خشنوديم. خوشا به حال آن ها و بهشت گوارايشان باد. به خدا قسم اينان در روز قيامت هم درجه ما هستند.
عبد العظيم حسني مي گويد: امام جواد عليه السلام فرمود: قائم ما همان مهدي "عج" است كه بايد در دوره غيبت انتظارش را كشيد و پس از ظهور از او اطاعت كرد و سپس فرمود: برترين اعمال شيعه ما انتظار فرج است.
ابو خالد كابلي نقل كرده است: برترين مردم، مردم دوره غيبت كه به امامت امام غايب معتقد و منتظر ظهور آن حضرت هستند. زيرا خداي تعالي به ايشان عقل و معرفتي داده است كه براي آن ها غيبت مثل مشاهده است و خداوند آن ها را مثل كساني كه در كنار رسول الله صلي الله عليه و اله شمشير زده اند قرار داده است. آن ها جداً دينداران ناب و پيروان راستين ما در آشكار و نهان، خواننده به دين خدا هستند و فرمود: انتظار فرج بزرگترين فرج است.
زراره از امام صادق عليه السلام نقل مي كند: گفتم فدايت شوم! اگر من آن دوره غيبت را درك كردم چه بكنم؟ فرمود: اي زراره! اگر آن دوره را درك كردي، هميشه اين دعا و در خواست را داشته باش:
خدايا خودت را به من بشناسان. اگر خودت را به من نشناساني، پيامبرت را نخواهم شناخت! خدايا! رسولت را به من بشناسان. كه اگر او را به من نشناساني؛ حجت و وليت را نخواهم شناخت! خدايا! حجتت را به من بشناسان. اگر حجتت را به من نشناساني؛ در دينم به گمراهي خواهم افتاد.
ايمان و عمل صالح ملاك منتظر واقعي است و هر كس به چيز ي اميد دارد، بايد طبق آن عمل كند؛ "يا ايها الذين آمنوا اصبروا وصابرو و رابطوو اتقوا الله لعلكم تفلحون".
"اي اهل ايمان در كار دين صبور باشيد و همديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و مهيا و مراقب كار دشمن بوده و خدا تر س باشيد تا رستگار شويد". آل عمران ،آيه 200
منابع :
1-قرآن كريم سوره مباركه آل عمران , آيه 200
2-سيماي مصلح جهان , مراد فيض
3-پيوند معنوي با ساحت قدس مهدي«عج» , علي اكبر همداني
4-كتاب خورشيد مغرب , جناب آقاي محمد رضا حكيمي در ابعاد مختلف گوناگون وظيفه منتظر را بيان كرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علوم غریبه و آدرس ghoghnous.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 54975
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1